Despre proceduri

Regret că nu sunt în măsură să ţin ritmul unei postări pe zi, aşa cum am facut-o de la deschiderea acestui blog. Sunt foarte multe lucruri de povestit din această nouă experienţă, o voi face într-un moment în care voi avea tihna şi timpul să şi reflectez mai profund asupra lor. Poate cea mai interesantă experienţă este navigarea permanentă între două realităţi oarecum contradictorii: pe de-o parte se întâmplă să fiu oprit pe stradă şi să mi se spună "în oameni ca dumneavoastră ne e speranţa" sau să fiu lăudat mult mai mult decât o merit iar peste câteva minute să fiu atacat cu nişte subiecte despre care niciodată nu m-aş fi aşteptat să fie subiecte de atac.

Luni Parlamentul României va decide ziua audierilor fiecărui ministru desemnat precum şi data votului de învestitură din plen. Practic tot timpul meu este acum ocupat de pregătirea audierilor din comisia de specialitate din Parlament. Având în vedere tensiunea politică sunt convins că nu va fi un lucru uşor.

Comentarii

  1. Trebuie sa iesim din criza! Problema care ar trebui acum abordată în întreaga societatea românească este restructurarea relaţiilor dintre societatea civilă, cultură, ştiinţă şi administraţia publică. Actualul cadru al acestor relaţii este puternic perturbat şi are efecte negative asupra comunităţii culturale, ştiinţifice şi a societăţii civile, cu impact de mare risc asupra dezvoltării societăţii româneşti în ansamblul ei. Soluţionarea acestei probleme se poate face numai cu aportul societăţii civile, ţinând cont de dezideratele acesteia şi anume consolidarea democraţiei şi participarea la circulaţia ideilor, în beneficiul dezvoltării pe termen lung a României. În contextul tranziţiei către capitalismul democratic, societăţii româneşti nu i-a fost încă propusă o viziune integratoare şi de perspectivă implicând dezvoltarea prin cultură, ştiinţă şi tehnologie, care să facă obiectul unui acord social. Nerezolvarea acestei probleme strategice va conduce la lipsa unei viziuni de ansamblu necesare fundamentării politice a dezvoltării prin cultură şi ştiinţă, la dereglarea procesului democratic, la dezvoltarea corupţiei în cultură, ştiinţă şi în administraţia publică, la scăderea în continuare a competitivităţii culturii şi a cercetării ştiinţifice, cu efecte pe termen lung catastrofale asupra dezvoltării economice şi sociale a României. Obiectivele generale ale politicii dezvoltării ale guvernărilor postdecembriste au fost creşterea competitivtăţii, sporirea rolului culturii şi al cercetării, îmbunatăţirea pregătirii profesionale şi ocuparea forţei de muncă. Aceste obiective nu sunt îndeplinite, în economia naţională şi în societatea românească existând încă multe puncte slabe, dintre care se pot menţiona:
    - nivel redus al activităţii culturale, al cercetării-dezvoltării si al inovării şi legatură fragilă cu economia şi societatea;
    - cultură antreprenorială slab dezvoltată;
    - capacitate administrativă insuficient dezvoltată.
    România nu a adoptat o politică publică bazată pe un model de dezvoltare prin cultură, ştiinţă şi tehnologie, prin realizarea unei reale reforme a culturii şi cercetării, în scopul racordării acestora la cerinţele economiei şi societăţii. Factorul guvernamental a facut greşeala politică de a subordona cercetarea domeniului educaţiei, când logic şi firesc ar fi fost ca aceasta să fie parte componentă a domeniului economic. În acelaşi timp, cultura a fost marginalizată constant. Bâlbâielile autorităţilor în a fundamenta Planul Naţional de Cercetare, Dezvoltare, Inovare, Programele Operaţionale şi Programele din cultură au condus la incapacitatea de a subvenţiona dezvoltarea infrastructurii culturale şi de cercetare şi la obţinerea de rezultate ale demersului cultural şi ale cercetării nesemnificative pentru societatea românească.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va rugam sa faceti ordine si dreptate in invatamantul primar si prescolar! Absolventii ciclului I de licenta, specializarea Pedagogia invatamantului primar si prescolar, promotia 2008 asteapta de mai bine de 1 an salarizarea corecta conform studiilor.Suntem disciminati si nedreptatiti!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Daniel P. Funeriu
    Eu aştept cu maxim interes planul de dezvoltare a actului de guvernare cu care vă gândiţi să conduceţi ministerul. Cum spun deseori, Parlamentul nu ar trebui să voteze oameni, ci Programe de Guvernare care sunt duse la îndeplinire de oameni.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt incredintat ca, indiferent de influenta criteriilor politice in judecata nominalizarii dumneavoastra, veti avea tot sprijinul celor care respecta competenta. Cu gandul la sprijinul lor si la sperantele ce si le pun in dumneavoastra sa va prezentati la audierea in fata comisiei de la Parlament.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mult succes! Am speranta ca veti face dreptate si veti da un ordin pentru ca cei care au obtinut Distinctiile Gh. Lazar in acest an sa isi primeasca si diplomele si banii aferenti, bani care exista. Nu persistati in mincuina -ca numai trei judete au acesti bani !! Aceste distinctii demonstreaza performanta cadrelor didactice si ar trebui sa va mandriti cu rezultatele lor !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mult suscces, dle Funeriu!
    Va spun de pe acum ca nu sper de la dumneavoastra sa rasturnati muntii la educatie, tot ce sper deocamdata este sa aduceti un aer curat in aceasta zona foarte poluata a societatii noastre. Nu sper mai mult nu pentru ca nu ati fi capabil, ci pentru ca "acolo" este un castel ale carui mecanisme nu sunt chiar asa de usor de cuprins, ce sa mai spun de invins.
    Eu insa va tin pumnii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnule Funeriu, sunt convinsa ca pentru dvs totul va fi ok.
    ps.: Mintile luminate gandesc la fel.

    RăspundețiȘtergere
  8. Este exact ce trebuia sa se intample. Bravo Dan!
    Sper sa si ai ocazia sa treci la treaba.

    Alex.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am trimis un mail cu date despre proiectul despre care va vorbeam acum cateva zile,la adresa de pe blog.
    Multumesc anticipat pt raspuns.
    Loredana

    RăspundețiȘtergere
  10. Doamne , ce mutra !!!!!!!!! Urati sunteti, mah, astia de la PDL, parol!

    RăspundețiȘtergere
  11. Legat de viitoarele legi ale educatiei mi-ar face placere sa aud in viitor o discutie legata de educatia in privat - educatie acasa cu cineva specializat - asa zis la domiciliu - dar care poate fi intr-un laborator privat sau companie privata capabila sa asigure o educatie competitiva. Elevul/studentul are nevoie din partea institutiilor doar de o acreditare, o confirmare a conostintelor si aptitudinilor de care da dovada raportat la media nationala.

    Ii intrebam si altii insa in textul propus de analiza nu am gasit un paragraf in care sa reglementeze scoala la domiciliu asa cum poate fi perfect legala aici in canada sau state. Nu ma refer la scoli private. Aici exista in aceasta inflatie de informatie o metoda moderna de educatie a copiilor acasa - daca vrei si poti, educatia se poate face si la domiciliu, copilul fiind obligat sa fie verificat in ce masura a parcurs programa si stapineste materia. Reglementat perfect legal. E o formula ce tinde sa fie populara in masura in care educatorii nu sint in stare sa parcurga obiectivele propuse. Pentru cine-si poate permite preparatori chiar e o buna alternativa, ca sa nu mai spun de posibile deductii financiare din impozit. Nu este cazul sa discut avantajele si dezavantajele, insa nu am gasit nicaieri cadrul legal in Romania.
    Legea actuala e axata doar pe existenta unor handicapuri medicale sau de acces la institutii -doar atit:
    12) Formele de organizare a învăţământului sunt: învăţământ de zi, seral, cu frecvenţă redusă
    şi la distanţă.
    (13) Pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale, şcolarizarea se poate asigura şi la
    domiciliu, pentru cei nedeplasabili, respectiv la spital pentru cei care necesită internare
    îndelungată.

    18)Pentru copiii, elevii şi tinerii care, din motive medicale sau din cauza unei dizabilităţi,
    sunt nedeplasabili, se organizează şcolarizare la domiciliu, pe perioadă determinată.

    (19)Şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe/clase în spitale se face de către direcţia judeţeană de educaţie, la propunerea centrului judeţean de resurse şi de asistenţă educaţională, în baza unei metodologii cadru, elaborată de Minister.

    O lege e buna cind e buna pentru toti.

    Multumesc pentru atentie -- Bogdan Danalache

    danalache@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  12. Guvernul Croitoru este dead on arrival. N-are rost sa ne imbatam cu apa rece, daca Amiralul ot Herastrau voia guvern ar fi mers pe mina noii majoritati. Restu-i doar apa de ploaie. Problema-i ca tot catelul de mare striga "Lupul". D-le Funeriu, va faceti datoria de roman acceptind postul, dar cred ca acum sintem la mina ambitiei unui presedinte care se transfomra intr-un dictator.
    On another subject: Amiralul vrea sa reduca parlamentul. "That's BS If you ask me".

    RăspundețiȘtergere
  13. Dle Funeriu, v-am urmarit ieri la emisiunea dnei Grecu, La Ordinea Zilei. Va felicit pentru prestanta si pentru cum ati ripostat la toate comentariile rautacioase venite din partea celorlalti invitati. Sincer, credeam ca v-au invitat sa va intrebe despre programul dvs. in functia de ministru al educatiei, dar se pare ca au vrut doar sa arunce cu noroi in "PDL-ist" si sa va descurajeze, pe langa faptul ca nu v-au lasat sa va expuneti ideile -- dar asta este ceva caracteristic la "Antene". Va doresc mult succes! Cu salutari din Konstanz, Irina

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Oldies and Goldies

Homeschooling: inginerie socială, nicidecum alternativă educațională

Cum să iei două Nobeluri fără bac, scriind și articole științifice greșite? Și să mai și mergi din arest direct la balul președintelui SUA

Cum e cu latinitatea Limbii Române (text scris de tata, adică de Ionel Funeriu)

Mica mea mare răfuială cu unii „lideri de opinie”: sunteți și voi vinovați

Adevărul despre aberația auxiliarelor: despre imbecilitatea agresiv-distructivă din România